Korea Północna stworzyła pierwszą grę wideo

21 grudnia 2012, 13:16

Opublikowano prawdopodobnie pierwszą grę wideo, która powstała w Korei Północnej. Wyścig samochodowy "Pyongyang Racer" został wyprodukowany przez developera o nazwie Nosotek na zamówienia brytyjskiej firmy Koryo



Jest akt oskarżenia przeciwko MegaUpload

23 grudnia 2013, 11:37

Amerykański Departament Sprawiedliwości złożył do sądu akt oskarżenia przeciwko Kimowi Dotcomowi. Ze 191-stronicowego dokumentu [PDF] po raz pierwszy szczegółowo dowiadujemy się, jakie zarzuty Amerykanie stawiają byłemu właścicielowi serwisu MegaUpload.


Netflix ma już 65 milionów subskrybentów

20 lipca 2015, 09:46

Netflix poinformował, że ma już 65 milionów subskrybentów z całego świata. Przed rokiem liczba osób korzystających z oferowanego przez Netfliksa streamingu wideo wynosiła 50 milionów. Tylko w ostatnim kwartale firmie przybyło 3,3 miliona nowych klientów.


Facebook zapłaci za muzykę odtwarzaną w serwisie

29 grudnia 2016, 11:11

Studia nagraniowe naciskają na Facebooka, by albo usuwał muzykę chronioną prawami autorskimi, albo też by płacił tantiemy. W związku z tym Facebook rozpoczął pracę nad technologią podobną do "Content ID" YouTube'a. Ma ona rozpoznawać, które treści są chronione prawem autorskim i powinny zostać usunięte lub licencjonowane.


Nowy procesor nadzieją na sieci neuronowe w smartfonach

16 lutego 2018, 06:10

Eksperci z MIT stworzyli nowatorki neuronowy układ scalony, który jest nawet 7-krotnie szybszy od innych tego typu kości, a jednocześnie zużywa nawet 95% mniej energii. To zaś oznacza, że tego typu chip można stosować w urządzeniach zasilanych bateriami, niewykluczone więc, że wkrótce do smartfonów trafią sieci neuronowe.


Wielkość ma znaczenie. Olbrzymi procesor zrewolucjonizuje sztuczną inteligencję?

5 lutego 2020, 10:36

Trenowanie systemów sztucznej inteligencji trwa obecnie wiele tygodni. Firma Cerebras Systems twierdzi, że potrafi skrócić ten czas do kilku godzin. Pomysł polega na tym, by móc testować więcej pomysłów, niż obecnie. Jeśli moglibyśmy wytrenować sieć neuronową w ciągu 2-3 godzin, to rocznie możemy przetestować tysiące rozwiązań, mówi Andrew Feldman


Fake newsy rozpowszechniają się głównie z winy społecznościówek, nie ich użytkowników

19 stycznia 2023, 11:30

Badania przeprowadzone pod kierunkiem naukowców z University of Southern California dowodzą, że za rozpowszechnianie się fałszywych informacji – fake newsów – jest w głównej mierze odpowiedzialna struktura serwisów społecznościowych, a nie nieświadomość indywidualnych użytkowników. Platformy społecznościowe, poprzez nagradzanie konkretnych zachowań, powodują, że 15% osób zwyczajowo przekazujących informacje odpowiada za rozpowszechnianie 30–40% fake newsów.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy